System Babylon
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

System Babylon

DE RPG van de toekomst. Waarin teamwork winnaar maakt.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 uitgestrekte bossen

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
DOminator
Admin



Aantal berichten : 80
Registratiedatum : 07-01-09

RPG info
xp gevecht:
uitgestrekte bossen Left_bar_bleue0/0uitgestrekte bossen Empty_bar_bleue  (0/0)
arbeids niveau: 2
gevechts niveau:

uitgestrekte bossen Empty
BerichtOnderwerp: uitgestrekte bossen   uitgestrekte bossen Icon_minitimedo jan 08, 2009 1:25 pm

Het bos ligt slechts een paar kilometer van de boerderij vandaan. In het midden van het bos staat een grote berg, waar steen uit gewonnen wordt.
Bij het begin van het bos staat een klein hutje, waarin de boswachter woont. Deze boswachter is een luie man, eigenlijk moet hij hout en steen verzamelen, de basisgrondstoffen voor de meeste gebouwen. Om toch aan zijn minimum te komen, betaald hij reizigers die het werk voor hem opknappen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://systembabylon.actieforum.com
frank1216




Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 07-01-09
Leeftijd : 30
Woonplaats : Midden-Aarde

RPG info
xp gevecht:
uitgestrekte bossen Left_bar_bleue0/0uitgestrekte bossen Empty_bar_bleue  (0/0)
arbeids niveau: 4
gevechts niveau: 1

uitgestrekte bossen Empty
BerichtOnderwerp: houthakken   uitgestrekte bossen Icon_minitimevr jan 09, 2009 6:15 pm

Ik liep weg van die chagrijnige man, terwijl ik nu zelf een beetje gepikeerd werd. Ik had alleen loon gekregen, geen eens een grondstof!
Ik liep in mezelf te mopperen toen ik plotseling in dicht bos stond. Ik had niet gezien dat ik tussen de bomen liep.
'Nou ja, hier is in ieder geval genoeg schaduw.' Maar hoe verder ik liep, hoe donkerder het bos werd en ik hou helemaal niet van bossen, zeker niet oude, boze bossen zoals deze. Ik haalde mijn bijl te voorschijn om de eerste de beste boom om te hakken die mij aanviel.
Plotseling viel ik, een boom had zijn wortel omhooggestoken. Meteen hakte ik de boom om, maar toen begonnen alle bomen mij aan te vallen.
Ik vocht en ik vocht, velde tientallen bomen, maar ze bleven maar komen. Mijn bijl werd totaal bot, maar ik gaf niet op. Maar na een drie uur durende strijd moest ik het opgeven.

En ik schrok met een ruk wakker, wat een nachtmerrie. Maar ik was gewoon nog bij Nolybab, gelukkig. Ik stond op en ging naar beneden. Nolybab was bezig met eten: 'Wil je wat mee-eten?'
'Graag.'
Na het eten bedankt ik hem en vroeg:'Is er nog meer werk wat ik kan doen?'
'Nee, hier is alles klaar. Maar aan de andere kant van het bos is een vriend van mij, hij kan nog wel wat hulp gebruiken. Tot ziens!'
'Tot ziens!'

Ik liep naar het bos toe en het voelde naar aan, zeker na vannacht. Toen ik het bos binnenkwam wist ik het zeker, maar wat kon ik anders doen dan doorlopen? Dus ik liep verder en verder en verder. Op een gegeven moment merkte ik dat ik in rondjes liep, ik was verdwaald. Gelukkig kwam vlak naast een man tevoorschijn: 'Hé, je bent hier op privé-terrein!'
'Sorry, dat wist ik niet, ik ben verdwaald. Weet u misschien de weg uit het bos?'
'Ja, maar dan moet je eerst hout voor me hakken.'

Ik dacht: 'Nu kan mijn revanche op de bomen nemen, na wat ze vannacht deden. Alleen, ik wilde geen klusje doen voor een vreemdeling. Hoe moest ik dat oplossen?
'Ok, maar ik wil er wel voor betaald worden, anders vallen niet alleen bomen op de grond, maar ook een ander ding...'

Ik zocht de dichtstbijzijnde boom en begon met hakken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://beatrock123.webs.com
DOminator
Admin



Aantal berichten : 80
Registratiedatum : 07-01-09

RPG info
xp gevecht:
uitgestrekte bossen Left_bar_bleue0/0uitgestrekte bossen Empty_bar_bleue  (0/0)
arbeids niveau: 2
gevechts niveau:

uitgestrekte bossen Empty
BerichtOnderwerp: Re: uitgestrekte bossen   uitgestrekte bossen Icon_minitimeza jan 10, 2009 3:13 pm

een goed verhaal, hier ontvang je 80% voor.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://systembabylon.actieforum.com
DOminator
Admin



Aantal berichten : 80
Registratiedatum : 07-01-09

RPG info
xp gevecht:
uitgestrekte bossen Left_bar_bleue0/0uitgestrekte bossen Empty_bar_bleue  (0/0)
arbeids niveau: 2
gevechts niveau:

uitgestrekte bossen Empty
BerichtOnderwerp: Re: uitgestrekte bossen   uitgestrekte bossen Icon_minitimeza jan 10, 2009 3:13 pm

The member 'DOminator' has done the following action : roll a dice

#1 'geld boerderij' :
uitgestrekte bossen 21l29as

--------------------------------

#2 'hout' :
uitgestrekte bossen Qsmqrn
Terug naar boven Ga naar beneden
https://systembabylon.actieforum.com
DOminator
Admin



Aantal berichten : 80
Registratiedatum : 07-01-09

RPG info
xp gevecht:
uitgestrekte bossen Left_bar_bleue0/0uitgestrekte bossen Empty_bar_bleue  (0/0)
arbeids niveau: 2
gevechts niveau:

uitgestrekte bossen Empty
BerichtOnderwerp: Re: uitgestrekte bossen   uitgestrekte bossen Icon_minitimeza jan 10, 2009 3:14 pm

100X0.8=80 euro

ervaring=150X0.8=120

gefeliciteerd, je bent een level omhoog!


gaat lekker zo, moet ook maar weer is aan het werk gaan, anders kom je veel te ver voor te liggen in geld Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
https://systembabylon.actieforum.com
frank1216




Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 07-01-09
Leeftijd : 30
Woonplaats : Midden-Aarde

RPG info
xp gevecht:
uitgestrekte bossen Left_bar_bleue0/0uitgestrekte bossen Empty_bar_bleue  (0/0)
arbeids niveau: 4
gevechts niveau: 1

uitgestrekte bossen Empty
BerichtOnderwerp: Re: uitgestrekte bossen   uitgestrekte bossen Icon_minitimeza jan 10, 2009 4:57 pm

Ik was klaar met hakken en liep naar de man toe.
'Kunt u me nou vertellen hoe ik moet gaan?'
'Ja, dat kan ik.'
'Hoe moet ik dan gaan?'
'Dat zeg ik niet, eerst moet je nog steen gaan hakken voor mij in de mijnen.'

Ik werd erg kwaad, hij had beloofd om het te zeggen! Maar hij was de enige die mij de weg kon vertellen, dus ik liep naar de mijn.
Ik voelde me meteen thuis, het was een schitterende mijn. Niet zo mooi als de grotten bij Helmsdiepte, maar het leek er wel op.
Meteen begon ik steen te hakken. Na twee uur werk zag ik een rijke mithril laag. Mithril! Het kostbaarste metaal wat er is!
Ik begon meteen met mijnen en hakte uren door. Toen ik klaar was ging ik weer naar de man toe en gaf hem de stenen.

'Hier zijn de stenen. Hoe moet ik gaan?'
'Een uur rechtdoor lopen en dan rechtsaf bij de open plek. Dan zie je het vanzelf.'
Hij gaf me mijn loon en ik liep de kant op die hij had gezegd.

Na een half uur lopen hoorde ik plotseling 'Nu!' roepen en ik haalde meteen mijn bijl tevoorschijn. De man had mij verraden!
Ik sprintte op hem af, mijn bijl hoog boven mijn hoofd draaiend. Ik lette alleen op de man. Een van de rovers probeerde mijn hoofd eraf te hakken, maar ik hakte zijn hand eraf. Toen was ik bij de man. Met één grote slag sloeg ik zijn hoofd eraf. Daarop vluchtte de hele groep, behalve de man zonder hand.
Ik liep naar hem toe en vroeg: 'Waarom vielen jullie mij aan?'
'Je hebt mithril bij je en de baas zei dat wij dat moesten stelen.'
'Scheer je weg en beter je leven, anders hak ik je hoofd er ook af!'
De man vluchtte in doodsangst weg.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://beatrock123.webs.com
DOminator
Admin



Aantal berichten : 80
Registratiedatum : 07-01-09

RPG info
xp gevecht:
uitgestrekte bossen Left_bar_bleue0/0uitgestrekte bossen Empty_bar_bleue  (0/0)
arbeids niveau: 2
gevechts niveau:

uitgestrekte bossen Empty
BerichtOnderwerp: Re: uitgestrekte bossen   uitgestrekte bossen Icon_minitimeza jan 10, 2009 6:12 pm

goed verhaal, aangezien het ook spannend is krijg je er maar liefst 90% voor! (dat is denk ik het hoogst haalbare, 100% zal ik waarschijnlijk nooit geven).

de dobbelsteen van steen stond nog niet ingesteld en het programma waarmee ik de foto's op het forum kan zetten werkt niet goed. Dus ik doe even de dobbelsteen van hout. Je krijgt natuurlijk wel gewoon steen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://systembabylon.actieforum.com
DOminator
Admin



Aantal berichten : 80
Registratiedatum : 07-01-09

RPG info
xp gevecht:
uitgestrekte bossen Left_bar_bleue0/0uitgestrekte bossen Empty_bar_bleue  (0/0)
arbeids niveau: 2
gevechts niveau:

uitgestrekte bossen Empty
BerichtOnderwerp: Re: uitgestrekte bossen   uitgestrekte bossen Icon_minitimeza jan 10, 2009 6:13 pm

dobbelworp staat hieronder:
Terug naar boven Ga naar beneden
https://systembabylon.actieforum.com
DOminator
Admin



Aantal berichten : 80
Registratiedatum : 07-01-09

RPG info
xp gevecht:
uitgestrekte bossen Left_bar_bleue0/0uitgestrekte bossen Empty_bar_bleue  (0/0)
arbeids niveau: 2
gevechts niveau:

uitgestrekte bossen Empty
BerichtOnderwerp: Re: uitgestrekte bossen   uitgestrekte bossen Icon_minitimeza jan 10, 2009 6:13 pm

The member 'DOminator' has done the following action : roll a dice

#1 'geld1' :
uitgestrekte bossen 21l29as

--------------------------------

#2 'hout' :
uitgestrekte bossen Qsmqrn
Terug naar boven Ga naar beneden
https://systembabylon.actieforum.com
DOminator
Admin



Aantal berichten : 80
Registratiedatum : 07-01-09

RPG info
xp gevecht:
uitgestrekte bossen Left_bar_bleue0/0uitgestrekte bossen Empty_bar_bleue  (0/0)
arbeids niveau: 2
gevechts niveau:

uitgestrekte bossen Empty
BerichtOnderwerp: Re: uitgestrekte bossen   uitgestrekte bossen Icon_minitimeza jan 10, 2009 6:18 pm

geld= 100X (3:2=1.5) X 0.9= 150 X0.9=135euro

Xp= 150 X 0.9=135

gefeliciteerd, je bent opnieuw een level omhoog!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://systembabylon.actieforum.com
frank1216




Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 07-01-09
Leeftijd : 30
Woonplaats : Midden-Aarde

RPG info
xp gevecht:
uitgestrekte bossen Left_bar_bleue0/0uitgestrekte bossen Empty_bar_bleue  (0/0)
arbeids niveau: 4
gevechts niveau: 1

uitgestrekte bossen Empty
BerichtOnderwerp: werken again   uitgestrekte bossen Icon_minitimezo jan 11, 2009 12:28 am

Ps. 90% :O

Nadat ik door was gelopen kwam ik eindelijk uit het bos. Maar ik zag nergens een boerderij of een weg, de man had me laten verdwalen.
Ik zag aan de horizon een klein, dus streepje en liep erheen. Uren later kwam ik bij een klein hutje voor een groot bos, waaraan een bordje hing: Boswachterhuisje.
Ik klopte aan en vroeg of hij mij naar de stad kon brengen. (Ik had de boerderij al uit mijn hoofd gezet, daar zou ik toch niet meer komen.)
'Ja hoor, je moet alleen wel geld betalen en een paar klusjes voor me doen.'
Nog meer klusjes?! Alsof ik nog niet genoeg had gedaan! Maar vooruit, ik kon niets anders.
'Ok, wat moet ik doen?'
'Zie je die berg daar die boven de boomtoppen uitsteekt?'
'Ja.'
'Daar woont een reusachtige draak in die iedereen vernietigt die daar steen wil hakken. Alleen dat heb ik wel nodig. Haal die steen voor mij en kom dan terug.'

Een draak, moet ik dat geloven? Die komen alleen in Midden-Aarde voor. Vol goede moed begon ik dus aan mijn mars naar de berg.
Laat in de avond kwam ik daar aan. Ik sliep in de open lucht op de berghelling en stond bij het ochtendgloren op.
Ik zag de ingang meteen liggen. Ik liep er naar toe, maar toen ik in de ingang stond kwam er een geluid alsof er een groot vuur vlakbij was.
Was het de draak? Ik ging heel voorzichtig naar binnen. Stapje voor stapje, nauwelijks ademhalend. Het was doodstil.

Toen een verscheen een groot vuur voor me en een stem die zei: 'Vlucht! Vlucht! Vlucht als je leven je lief is!'
De stem klonk niet als een drakenstem, dus ik liep heel behoedzaam verder. De grond daalde en er kwam een bocht in de weg. Ik zag een licht en sprintte erheen. Daar zag ik wat er aan de hand was. Een groot vuur brandde en dat kon door een mechanisme naar boven worden gespuwd. De stem kwam door een pijp, de bediener was een groot, sterk wezen. Hij was alleen heel bang.

'Spaar mijn leven en zeg alstublieft dit tegen niemand. Je mag zoveel steen hakken als je wilt!'
'Ok, ik zal niks zeggen, maar waarom doe je dit?'
'Ik ben hierheen verbannen door de boswachter omdat ik stroopte. Maar ik stroopte om mijn gezin te onderhouden. Nu is mijn gezin waarschijnlijk verkocht en leef ik hier.'
'Weet je wat? Jij komt met mij mee naar de stad, ik betaal je tocht. Daar zoeken we je familie.'
'Echt waar? Bedankt! Ik help mee de stenen te hakken. Hoe kan ik je ooit bedanken?'
Terug naar boven Ga naar beneden
http://beatrock123.webs.com
DOminator
Admin



Aantal berichten : 80
Registratiedatum : 07-01-09

RPG info
xp gevecht:
uitgestrekte bossen Left_bar_bleue0/0uitgestrekte bossen Empty_bar_bleue  (0/0)
arbeids niveau: 2
gevechts niveau:

uitgestrekte bossen Empty
BerichtOnderwerp: Re: uitgestrekte bossen   uitgestrekte bossen Icon_minitimezo jan 11, 2009 1:43 pm

goed verhaal, ik geef je hier 80% voor.

dobbelsteen voor 'steen' is nu aangemaakt. Upload programma werkte eindelijk weer is mee, dus hier de dobbelrol:
Terug naar boven Ga naar beneden
https://systembabylon.actieforum.com
DOminator
Admin



Aantal berichten : 80
Registratiedatum : 07-01-09

RPG info
xp gevecht:
uitgestrekte bossen Left_bar_bleue0/0uitgestrekte bossen Empty_bar_bleue  (0/0)
arbeids niveau: 2
gevechts niveau:

uitgestrekte bossen Empty
BerichtOnderwerp: Re: uitgestrekte bossen   uitgestrekte bossen Icon_minitimezo jan 11, 2009 1:43 pm

The member 'DOminator' has done the following action : roll a dice

#1 'geld1' :
uitgestrekte bossen Xogqc3

--------------------------------

#2 'steen' :
uitgestrekte bossen 2zsa8hl
Terug naar boven Ga naar beneden
https://systembabylon.actieforum.com
DOminator
Admin



Aantal berichten : 80
Registratiedatum : 07-01-09

RPG info
xp gevecht:
uitgestrekte bossen Left_bar_bleue0/0uitgestrekte bossen Empty_bar_bleue  (0/0)
arbeids niveau: 2
gevechts niveau:

uitgestrekte bossen Empty
BerichtOnderwerp: Re: uitgestrekte bossen   uitgestrekte bossen Icon_minitimezo jan 11, 2009 1:45 pm

150X2X0.8=300X0.8=240 euro


2X(4:3)=2.67 afgerond is dit 3.

ervaring: 150X0.8=120
Terug naar boven Ga naar beneden
https://systembabylon.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





uitgestrekte bossen Empty
BerichtOnderwerp: Re: uitgestrekte bossen   uitgestrekte bossen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
uitgestrekte bossen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
System Babylon :: De RPG :: White Wizzards ruimte :: Platteland-
Ga naar: